Alla inlägg under mars 2016

Av Birgitta Äsplöf - 20 mars 2016 14:23


I början på veckan öppnade valparna ögonen. Nu är det mer rörelser i valplådan , de har börjat  leka lite med varandra.

Lite nötfärs har de smakat också , det är populärt .


 

Fortuna & Freya



Freya












   

Florens & Freya

 

Fernando


Av Birgitta Äsplöf - 11 mars 2016 13:08

I dag är valparna 9 dygn. De är riktiga små tjockisar. Äter och sover är allt de gör än. Mamma Lina sköter dem perfekt. Jag har tagit lite nya bilder på dem i dag. Alla valpar är tingade.


 

Alla

 

Hanen

 

Freya

 Florens


 

Tik


Av Birgitta Äsplöf - 3 mars 2016 11:52


Efter en lång och besvärlig valpning så är de äntligen födda. De föddes den 2 mars på natten givetvis. Lina var så duktig fast det var en långdragen och svår valpning. Men allt slutade lyckligt      . Först kom den ljusa tiken , därefter hanen (brun) tredje var den oranges tiken hon har redan fått ett namn Florens och sist kom den vit och bruna tiken.Alla valparna hade bra vikter tikarna 330-355g hanen 413 g . De har redan ökat 60-80g.På bilden längs ner är Elin när jag gick ut en stund. Antar att hon saknar mig för hon hämtade mina gamla tofflor som jag går i inne och lade dem jämte sig och valparna i korgen.


 




   

Ovido - Quiz & Flashcards