Alla inlägg under september 2012

Av Birgitta Äsplöf - 22 september 2012 12:17

Onsdagen den 5 sep började vi färden mot Gubbio i Italien för att para Elin . Det tog några dagar att åka dit , sista natten innan vi var framme slog vi in adressen till Goro-Gorino på gps vet inte vad som hände men den visade oss en mycket märklig väg först kom vi fram till en gammal träbro som låg på ja ,jag vet inte vad det var under bron tror att det var gamla kanoter . Mitt på bron kom det ut en man ur ett litet skjul och tog 3 euro i betalt. När vi kom av bron vissade gps upp oss på en promenadväg vid havet (tur vi har en liten husbil)därefter var vi framme. På kvällen hade vi dörren öppen för det var så varmt och stängde med myggnätet. När jag skulle stänga dörren fick jag panik på insidan satt det tusentals moskiter!!!!!!!!!! fick in massor i bilen så det blev en myggjakt att försöka slå ihjäl så många som möjligt.Hela sidan av bilen var full av moskiter så jag vågade inte gå ut mer den kvällen . Jag tål inte moskiter och givetvis fick jag en hel del bett som blev stora bulor mest i ansiktet men hade med mig en bra salva så de gick bort på 3 dagar. På morgonen gick färden vidare till Gubbio vi var framme vid middagstid. Elin parades 8/9 och vi åkte tillbaka till Gubbio centrum där vi stog på en ställplats. En mycket fin gammal stad vi cyklade upp på kvällen och satte oss på en uteservering och drack ett glas vin.På måndagen 10/9 var jag tillbaka hos Fabrizio och parade en gång till med Bruno del Monte della Dea. Sen var det dax att åka och bada  det var varmt hela tiden mellan 25-30 grader och solen sken från en klarblå himmel. Elin var jätteduktig hela tiden , hon var med nere vid stranden tyckte det var skönt sträckte ut sig på min filt och njöt. Var inne på ett hotell där de hade WI-Fi inga problem att ta med hunden in på resturangen . Hundar var väkomna överallt verkar det som. Inne på en Supermarket såg jag en kund som satt sin hund i en väska i kundvagnen .

Resan hem gick problemfritt i onsdags kväll var vi hemma 19/9. Nu är det bara att vänta och hoppas på valpar :-)))


Parning

   

Här bor familjen Fabrizio

Här bor familjen Fabrizio

 

Sitter i bilen och dricker en kopp kaffe 

 

Uteservering i Gubbio

 

Gubbio

 

Här visar Fabrizio mig verktyg för att ta upp tryffel med

 

Vi går igenom alla papper.

Skapa flashcards